V odborných kruzích známá také jako legislativní úprava Evropské komise č. 461-2010 u nás platí již 5 rokem a přece ji mnoho, troufám si tvrdit, že většina, majitelů vozů, kteří o ní doposud ani neslyšeli.
Bloková výjimka má jasně stanovená pravidla. S novým vozem můžete jezdit do nezávislého autoservisu, který může provádět pravidelnou údržbu a servis vozidla, pokud bude postupovat podle stanoveného servisního plánu jednotlivých automobilek, budou použity díly min. ve stejné kvalitě jako je originál a všechny provedené úkony pečlivě zdokumentovány. V tom to případě nesmí výrobce zpochybňovat platnost záručních podmínek a případně odmítnout uznat záruku, nebo kulanci.
Tato bloková výjimky také zaručuje nezávislým autoservisům přístup k servisním a technickým datům jednotlivých automobilek
Pro zachování záruky v případech, kdy údržbu provádí nezávislý autoservis, je podstatné se zaměřit na to, jaké díly mi do vozu montují. Samotné automobilky velkou část součástek na své vozy samy nevyrábějí, zadávají výrobu specializovaným firmám a pouze je jen nechají opatřit svým logem a svým přebalem. Podle evropské legislativy je považován za originál i ten díl, který je prodáván s logem samotného výrobce součástek, mezi těmi to díly většinou nebývá žádný rozdíl, neboť se vyrábějí ve stejném závodě a na stejné lince se stejnými parametry. Jediný rozdíl je logo a pořizovací cena.